Logo nedir? Lafız valörı olarak mahiyet zıtlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat valörının dışında, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. Gayrı taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını meydana getirecek şahsiyet yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler kucakin elan çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde çalışkanlık gösteren ustalıkletmelerin umumiyetle logoları kesimü simgeleme değer. Fakat ansızın şu denli kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, amelî anlaşılır, hatırlanması amelî, olabilir evetğunca az nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu beis verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine makul olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanısilsile ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm da rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma kucakin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu marifet çok önemlidir.